PUBLICITAT

Anàlisi Subjectiu I Objectiu

COM ES FA UN CARTELL?
Per dissenyar un cartell hem de tenir en compte :
-la gama cromatica ( color)
-el tractament de la imatge ( fotografia, dibuix ,fotomuntatge...)
-la tipografia ( slogan, frase publicitaria....)
-la composició
COM FER UN ANUNCI

-trucs de fotografia publicitaria
http://blip.tv/aulamedia/com-fer-que-una-ampolla-sembli-fresca-darrere-la-pantalla-5629700

-fitxa didactica
http://www.aulamedia.org/tvaula/publicitat0.html
Coneixement de l'ús que la publicitat fa de les fotografies.
DOCUMENT 6
 L'ús de la fotografia en publicitat: seducció i joc de significats.
Un dels àmbits on s'utilitza constantment la fotografia és en publicitat. La publicitat té la finalitat de captar l'interès dels consumidors, fer-los conèixer un producte i convèncer'ls perquè el comprin. Els anuncis però, no es limiten simplement a mostrar-nos les qualitats del producte. Els anuncis generalment no fan res més que buscar estratègies perquè el producte o la marca anunciant acabin essent significatius pel públic receptor. S'han d'atribuir una sèrie de trets i qualitats perquè aquests s'integrin en l'imaginari dels possibles consumidors.

Aquestes estratègies consisteixen bàsicament en connotar els productes a través de personatges i situacions. A través de mecanismes associatius que, segons els que vegi, acabarà fent el receptor, es trasllada simbòlicament els atributs de les persones al producte, fins i tot en molts casos no cal ni que el producte aparegui només cal citar-lo. Totes les característiques que s'associaran amb el producte van molts més enllà de les característiques o la funció intrínseques a aquest. Podem dir que la publicitat, més enllà de vendre productes, ven valors, maneres de fer, de ser i de sentir-se associades a un producte. Per exemple pot servir-se d'un personatge fort, segur de si mateix que se sent superior als altres i que sempre guanya, per a vendre una marca de benzina o equilibri, perfecció i delicadesa per a vendre una colònia.

La fotografia juga un paper importantíssim en l'articulació d'aquestes estratègies comunicatives i persuasives. Contribueix a construir els personatges i les situacions que se'ns presenten als anuncis. Amb ella es pot crear un món fictici a partir d'elements reals, que a través de la semblança fotogràfica pot esdevenir completament verosímil als nostres ulls. Amb la fotografia es pot seleccionar, mirar els objectes, les persones i les situacions des del punt de vista més adequat, i es pot, simular un fet real. Les imatges fotogràfiques es poden retocar, se'n poden variar els colors i les textures i es poden barrejar entre elles per a fer fotomuntatges. Aquestes possibilitats permeten manipular els objectes, els cossos de les persones per a fer aparèixer en els anuncis, no ja quelcom real, sinó quelcom desitjat.

A part de la verosimilitud, del fet d'arribar a creure que el que mostren els anuncis pugui ser real o si més no de provocar associacions amb la realitat, les imatges fotogràfiques augmenten la capacitat emotiva del missatge i també les possibilitats que es produeixi una identificació entre el consumidor i els personatges que apareixen a l'anunci, els quals, evidentment, consumeixen el producte anunciat.

La fotografia utilitza totes les seves possibilitats tècniques i expressives per a construir aquests móns: els punts de vista són els adequats perquè el personatge sembli més alt, més sensual, més fort, més distant, més alegre...; les ombres i els tocs de llum modulen les formes dels objectes i dels cossos; els retocs digitals amaguen les protuberàncies de la pell i en suavitzen els tons; els enquadrament proporcionen el significat just a l'escena, etc.

Obra de la fotografia són els cossos perfectes segons l'estereotip de moda, els paisatges magnífics, les cases lluminoses, les situacions impossibles que ens transmeten a la perfecció una idea, etc.

La ficció fotogràfica és la que ens ofereix tots els significats que es desprenen dels anuncis. Les idees, els valors i els sentiments que conscient o inconscientment són fruit d'allò que veiem en la imatge. En cada anunci hi ha una sèrie de missatges construïts a través de la fotografia.

              
1. Momentos de inspiracions de Ballentines. La transformació d'objectes (ampolla i caixa de llumins) i la juxtaposició de dos elements (cara en primer pla que ens mira i ampolla) ens fan associar ràpidament els significats que ens susciten cada un d'aquest elements.

2. BEpure de Beefeater. La manipulació de colors ens permet recrear un món idíl·lic i fantàstic i relacionar directament elements del producte (els glaçons amb el qual serveixen la beguda) amb aquests lloc idíl·lic i pur (l'aigua amb la noia a dins).

3. Toda tu energía de Cepsa. La juxtaposició d'imatges realitzades des de diferents punts de vista permet simular accions i determinades sensacions. El punt de vista subjectiu i el detall dels ulls del motorista permeten fer patent l'emoció que sent i generar una identificació amb el que mira l'anunci.

              
1. Comparte tu Alegría de L&M. Es busquen tots els recursos per a manipular les fotografies i així potenciar les idees que es volen transmetre.

2. Pure dynamik de Drakkar. La il.luminació pot modular les formes del cos i dels objectes.

3. Dior Svelte Perfect. A part de la llum i els retocs, les visions parcial dels elements permeten construir cossos fets a peces.

                 
1. Ven a enterrar a tu amigo de Lewis. Es busquen els punts de vista i les angulacions més adequades per a transmetre visualment una idea, visualitzar el producte i els personatge i crear el màxim efecte i sensacions preteses.

2. Peace on earth de Nina Ricci. Es juga a presentar no només personatges idealitzats i que aportin les característiques i valors desitjats al producte sinó també, a modificar contextos, en aquests cas un context quotidià.

3. Naturaleza de ley d'Hero. Es busquen els recursos fotogràfics adequats per a transmetre ràpidament un missatge.

versió per imprimir



Realització d'un comentari escrit d'un anunci que utilitzi fotografies.
DOCUMENT 7
 COMENTARI D'UN ANUNCI GRÀFIC
Busqueu un anunci gràfic en el qual s'utilitzi una fotografia (no escolliu imatges fetes a partir de muntatges fotogràfics). Feu un comentari escrit sobre les característiques de l'anunci i de l'ús que fa de la fotografia. El comentari ha d'incloure els següents aspectes:


  • Descriviu com és l'anunci i sobretot com és la fotografia.

  • Expliqueu quins són els significats que creieu que interessa que arribin al consumidor a partir de la fotografia. Argumenteu bé les deduccions que feu.

  • Penseu realment a quin tipus de consumidor es dirigeix i com el significats de la fotografia es poden relacionar amb ell i amb el producte anunciat.

  • Feu una valoració de l'anunci tan pel que fa a les característiques formals de la fotografia, com als significats que aquesta vol comunicar per a vendre el producte.



LA PUBLICITAT I LA CONTRAPUBLICITAT

Makear viene de maquillar, arreglar, customizar, personalizar, reparar, tunear, adaptar, apañar… en definitiva, háztelo guapo tú mismo.
MAKEA es una alternativa a la cultura del “usar y tirar”.
Pero MAKEA es una marca que no vende nada, representa una actitud de resistencia.
MAKEA es la inteligencia y creatividad colectiva, que convierte de nuevo en útil aquello que la sociedad de consumo ha despreciado. Se trata de recuperar el lema “do it yourself” (haztelo tú mismo), de alargar la vida útil de los productos, de volver al saber hacer y romper con la “comodidad despilfarradora y vacía” que nos vende en cajas la cultura de consumo.

  


la fragua: Makea tu vida: Aquí dejo una foto de los miembros de MAKEA. Se dedican a recoger objetos que la gente desecha para transformarlos en cosas útiles volviéndo...


/60.jpg

Pàgina de publicitat

Anuncis de TV